Prodej nemovitosti je náročný proces, který vyžaduje čas, určité znalosti a úsilí. Se správnými marketingovými strategiemi můžete použít kreativní způsoby, odlišit se od konkurence a zvýšit pravděpodobnost prodeje. V posledních letech hraje internet zásadní roli, což z něj činí mocný nástroj marketingu.
Realitní společnosti využívají k propagaci nemovitostí, získávání kupujících a investorů především webové stránky a sociální sítě. Najmout si realitní kancelář je nejjednodušší způsob, jak prodat svoji nemovitost. S pomocí realitního makléře se nemusíte starat o uvedení nabízené nemovitosti na trh, složitou přípravu dokumentace, vyjednávání a samotný proces uzavření prodeje. Jako prodávající, ale budete muset zaplatit nemalou částku na provizi z prodeje nemovitosti.
Pokud nechcete svěřit prodej své nemovitosti realitní kanceláři, můžete ji zkusit nabídnout pomocí webových stránek a sociálních sítí, které nabízí soukromý prodej nemovitostí a mohou vaši nemovitost na realitním trhu zviditelnit. Některé webové stránky si neúčtují ani korunu, zatímco některé požadují nominální paušální poplatek. Uvedením své nemovitosti na populárních realitních stránkách, můžete oslovit široký okruh potenciálních kupujících.
1. Profesionální fotografie: Kvalitní fotografie jsou základem, bez kterého se žádná nabídka neobejde. Je to první, co prodávající uvidí, a proto je potřeba ho zaujmout. Pro prezentaci zvažte najmutí profesionálního fotografa. Zkušený fotograf pořídí fotografie, jež vyzdvihnou jedinečné vlastnosti vaši nemovitosti v tom nejlepším světle.
2. Videoprohlídka a 360° prohlídka: Kvalitní video podbarvené příjemnou hudbou vdechne vaší nemovitosti život a představí ji v celé své kráse. Kromě klasické videoprohlídky je možno použít interaktivní videoprohlídku s 360° pozorovacím úhlem, díky kterému se zájemci mohou zaměřit na detaily, které je zajímají. Video můžete zveřejnit na svých webových stránkách a profilech na sociálních sítích.
3. Virtuální prohlídka: Virtuální prohlídky jsou v nabídkách realit stále populárnější. Virtuální prohlídka poskytne zájemcům o nemovitost pohlcující, interaktivní zážitek, možnost vžít se do atmosféry nemovitosti z pohodlí domova, opakovaně nemovitost navštívit, projít si místnosti a získat tak lepší představu o jejím uspořádání kdykoli z jakéhokoli zařízení. Vytvořením virtuální prohlídky určitě oslovíte větší počet zájemců.
4. Letecké fotografie a videa: Nechte si pomocí dronu zhotovit jedinečný a rozsáhlý pohled na vaši nemovitosti a její okolí. Dron vytvoří vizuálně ohromující fotografie a videa, které vám pomohou proniknout na přeplněném realitním trhu.
5. Sociální média: Sociální sítě jsou jedním z nejmocnějších nástrojů k propagaci vaší nemovitosti. Na Facebook, na který se denně přihlásí v průměru 1, 96 miliardy uživatelů můžete nahrát fotografie a videa s poutavým popisem a požádat své přátele o sdílení příspěvku. Můžete se připojit ke skupinám nabízejícím prodej nemovitostí, nebo využít možnosti placené propagace zaměřené na konkrétní uživatele. Placené reklamy mohou být nákladné, ale upřednostní vaši nabídku tak, aby se dostala k co největšímu počtu uživatel. Na Instagram stejně jako na FB můžete nahrát fotografie a videa a použít relevantní hashtagy. Vytvořte krátké a cílené video, které osloví co největší počet uživatelů a pravidelně zveřejňujte aktualizace a fotografie.
Závěrem lze říci, že propagace vaší nemovitosti vyžaduje kombinaci marketingových strategií. Využití online nabídek, investici do profesionálních fotografií, videa, virtuální prohlídky a využití sociálních sítích. Nezapomeňte být kreativní, vytrvalí a trpěliví a brzy najdete pro svou nemovitost toho pravého kupce.